فردین صادق ایوبی: «صنایع دستی، قرارگاه استوار باورهای ایرانیان است»

25
0

فردین صادق ایوبی گفت: ما باید در حفظ هنر و صنایع دستی ایران کوشا باشیم و نگذاریم این هنر اصیل از چنگ ما دربیاید، زیرا آن تذکر تاریخی که قرارگاه استوار باورهای ماست از دست خواهد رفت.

به گزارش ستاد خبری هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7)، فردین صادق ایوبی؛ هنرمند پیشکسوت حوزه هنرهای تجسمی در بازدید از جشنواره گفت: آثاری که در جشنواره به نمایش گذاشته شده، بسیار عالی و بی نظیر است. باید کاری کنیم که مردم مشتاقانه در جشنواره حضور یابند و به این خودآگاهی برسند و به هویت ملی ایران نزدیک شوند، زیرا آنچه در این جشنواره به نمایش گذاشته شده میراث متعالی و ارج هایی است که از پیشینیان و نیاکان و پدران ما به یادگار مانده است.

وی ادامه داد: ما باید در حفظ هنر و صنایع دستی ایران کوشا باشیم، چراکه در جهان امروز اگر نتوانیم این هنر ارزشمند را حفظ کنیم، فرهنگ های مسلط که خرمن همه فرهنگ ها را درهم کوبیده است، این هنر اصیل را از چنگ ما درمی آورند و آن تذکر تاریخی که قرارگاه استوار باورهای ماست از دست خواهد رفت.

این هنرمند پیشکسوت بیان کرد: این جشنواره تذکری به نسل جوان مبتنی بر شعور ملی و خودآگاهی تاریخی است، زیرا تمام چیزی که در طول تاریخ رخ داده، همین در کنار هم بودن است که در یک خویشاوندی فرهنگی در غم و اندوه و شادمانی های هم شریک و سهیم بوده ایم و نباید این همبستگی را فراموش کنیم.

صادق ایوبی در پایان گفت: نباید تصور کنیم که پیشینیان ما تمام آنچه با نام هنر و صنایع دستی به دست آورده اند، آسان بوده است، بلکه با فراز و نشیب های بسیار این آثار را حفظ کرده اند و ما نباید این هنر ارزشمند ایرانی را آسان از دست بدهیم.

هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7) از 26 بهمن تا 4 اسفند 1401 (15 تا 23 فوریه 2023 میلادی) در موزه ملی ایران در حال برگزاری است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت