آثار جشنواره هر کدام یک مولفه محیط زیستی دارند

34
0

علی سلاجقه گفت: رویکرد اصلی این جشنواره محیط زیستی است و هر کدام از این هنرها در دنیا بی‌نظیر است. آثاری که در جشنواره شرکت کرده، هر کدام یک مولفه محیط زیستی دارند.

به گزارش ستاد خبریهفتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7)، علی سلاجقه؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه بازدید از جشنواره، بیان کرد: صنایع دستی در این جشنواره هویت ما را در معرض نمایش قرار داده و پشت این هویت اندیشیدن‌های رو به جلو داشته که از پیشینیان ما به یادگار مانده است.

وی افزود: رویکرد اصلی این جشنواره محیط زیستی است و هر کدام از این هنرها در دنیا بی‌نظیر هستند. آثاری که در جشنواره شرکت کرده‌اند، هر کدام یک مولفه محیط زیستی دارند. همه این آثار الهام‌گرفته از طبیعت است، چه از بُعد حیوانی و گیاهی و فرهنگی و چه از بُعد آداب و رسوم همه از طبیعت نشأت گرفته و روح زنده حاکم بر همه نمایشگاه برگرفته از طبیعت است که نشان می‌دهد که انسان احترامی به محیط پیرامون خود داشته است.

علی سلاجقه گفت: الهامی که هنرمندان از محیط زیست می‌گیرند، براساس صور مختلف طبیعت و بسیار ارزنده است. تمام مواد اولیه که در آثار جشنواره استفاده شده، دوستدار محیط زیست است. مردم هر منطقه با توجه به داشته‌های طبیعت خود سعی کردند از مواد منطقه خود بهره‌گیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: امیدوارم رسانه ملی نقش خود را بهتر ایفا کند و مردم ما آثار جشنواره را ببینند. کل چرخه هیأت می‌توانند در این جشنواره نقش داشته باشند تا این زحمات ارزش بازاری خود را در ترازوی بین‌المللی داشته باشند. می‌توانیم جورچین طبیعت کشور را در آثار جشنواره ببینیم.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7) از 26 بهمن تا 4 اسفند 1401 (15 تا 23 فوریه 2023) در موزه ملی ایران در حال برگزاری است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت