نقش پشتیبانی فنی و انفورماتیک در ارتقای کیفی هفتمین جشنواره سرو سیمین

29
0

کمیته پشتیبانی فنی، انفورماتیک و فضای مجازی در دوره هفتم جشنواره سرو سیمین، با استفاده از فناوری‌های روز به اجرای طرح‌های خلاقانه و نو در راستای بهبود سطح کیفی این رویداد فرهنگی و هنری پرداخت.

به گزارش ستاد خبری هفتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین7)، مهندس آرش محمدزاده؛ مدیر کمیته پشتیبانی فنی، انفورماتیک و فضای مجازی جشنواره، بیان کرد: فرایند آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی لازم برای برگزاری این دوره از جشنواره سرو سیمین، از دو ماه قبل آغاز شد. با توجه به اینکه جشنواره در دوره هفتم برای نخستین‌بار به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، سایتی دوزبانه (فارسی و انگلیسی) با دامنه‌ ssfajr.ir ثبت شد.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی یک سیستم یکپارچه اطلاعاتی از هفتمین جشنواره سرو سیمین، علاوه بر درج داده‌های مرتبط با زمان‌بندی، تمامی اطلاعات مرتبط با بخش‌های مختلف جشنواره ازجمله معرفی هیأت داوران، کمیته‌های تخصصی، شورای سیاستگذاری و برنامه‌های جنبی در سایت بارگذاری شد.

مهندس محمدزاده همچنین گفت: از دیگر امکانات سایت ssfajr.ir، می‌توان به بخش اخبار روزانه جشنواره، آرشیو تصاویر و ویدیوهای مربوط به رویدادها، برنامه‌ها و بخش‌های مختلف جشنواره و آرشیو پادکست‌های برنامه‌های رادیو سرو سیمین اشاره کرد. همچنین برای نخستین‌بار در پایان هر روز، یک روزنامه الکترونیکی شامل اخبار و تصاویر مرتبط با همان روز، تهیه و به‌صورت یک کتابچه که قابلیت تورق دارد در سایت بارگذاری شده است.

مدیر کمیته پشتیبانی فنی، انفورماتیک و فضای مجازی جشنواره سرو سیمین با اشاره به دیگر فعالیت‌های این کمیته، اظهار کرد: از نخستین روز برپایی جشنواره، تمامی کارگاه‌های آموزشی به‌صورت زنده بر بستر اینترنت پخش شد تا علاقه‌مندان از تمامی استان‌های کشور بتوانند به‌صورت مجازی از محتوای ارائه شده در این کارگاه‌های ملی و بین‌المللی بهره‌مند شوند.

وی افزود: در این دوره از جشنواره سرو سیمین، برای نخستین‌بار ثبت‌نام برای حضور در این رویداد فرهنگی و هنری از طریق سایت صورت گرفت.

مهندس محمدزاده در پایان با اشاره به پخش زنده آیین اختتامیه هفتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر بر بستر تلوبیون و تلویزیون اینترنتی میراث آریا، گفت: با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با اعلام یک فراخوان، تمامی نمایندگی‌‌های سیاسی، فرهنگی و سفارتخانه‌های ایران در حدود 80 کشور دنیا ازجمله اسپانیا، فرانسه، آلمان، هلند، اتریش و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقای و … می‌توانند از طریق پلتفرم اسکای‌روم، به‌صورت برخط و تعاملی (امکان سخنرانی) در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سرو سیمین حضور پیدا کنند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7) از 26 بهمن تا 4 اسفند 1401 (15 تا 23 فوریه 2023) در موزه ملی ایران در حال برگزاری است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت