صنایع دستی برگرفته از زندگی مردم ایران است

51
0

عزت‌الله ضرغامی با اشاره به اینکه صنایع دستی برگرفته از زندگی مردم ایران است، گفت: مهمترین ستونی که به خرده فرهنگ‌ها قوام می‌دهد، صنایع دستی کشورهاست.

به گزارش ستاد خبری‌ هفتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7)، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: صنایع دستی بزرگترین جامعه هنری و نزدیکترین رشته هنری به فرهنگ و تمدن و هویت ارزش‌های ملی و ارزش‌های دینی ماست.

وی افزود: هیچ جامعه و مجموعه‌ای به گستردگی، پاکی، هنرمندی و ارتباط نزدیک با هنر و فرهنگ و ارزش‌های اسلامی به اندازه هنرهای سنتی و صنایع دستی نیست.

ضرغامی ادامه داد: مهمترین ستونی که به خرده فرهنگ‌ها قوام می‌دهد، صنایع دستی کشورهاست. اگر هندوستان فرهنگ غنی دارد و تلاش روشنفکران خود را در مقابل فرهنگ بیگانه حفظ می‌کند، با کمک صنایع دستی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: صنایع دستی برگرفته از زندگی مردم ایران است. همه زیبایی‌ها و ارزش‌ها و مهارت‌های هنری در کشورها در کنار این ارزش‌ها مثل حجاب و عفاف نشان می‌دهد که سنت‌های مردم و اقوام‌ گوناگون آثاری را برای ما به یادگار گذاشته‌اند.

وی افزود: در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور قرار است تا ظرف یکسال آینده در ورودی همه شهرها بازارچه‌هایی درباره صنایع دستی تاسیس شود تا به تولیدات خود بپردازند و آثار خود را به نمایش بگذارند تا به عرصه تولید برسد تا صنایع دستی ما به سمت کاربردی شدن برود و به رونق نقش بیشتر این حوزه کمک کند.

ضرغامی در پایان پیشنهاد داد: برای فعالان صنایع دستی کارت شناسایی صادر شود، زیرا آن‎ها خانواده ارزشمند صنایع دستی هستند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7) از 26 بهمن تا 4 اسفند 1401 (15 تا 23 فوریه 2023) در موزه ملی ایران برگزار شد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت