هشتمین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی بهمن برگزار می شود

123
0

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هشتمین جشنواره فجر صنایع دستی و هنر‌های سنتی با هدف پیوند نسلی و پاسداشت هویت در پهنه جهانی اواخر بهمن در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست خبری هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنر‌های سنتی فجر گفت: مراسم هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنر‌های سنتی فجر با عنوان «سرو سیمین ۸»، از ۲۸ بهمن تا ۱ اسفند ۱۴۰۲ در تهران برگزار می‌شود.

مریم جلالی ادامه داد: جشنواره فجر رویکرد اساسی برای پاسداشت انقلاب اسلامی و حرکت به سمت گام دوم انقلاب است.

وی گفت: هشتمین جشنواره فجر صنایع دستی و هنر‌های سنتی با هدف پیوند نسلی و پاسداشت هویت در پهنه جهانی برگزار می‌شود.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: سه هدف کلان را در این جشنواره پیش بینی کردیم و در حقیقت بر روی پیوند نسل آینده با صنایع دستی تمرکز کردیم.

جلالی با بیان اینکه جشنواره فجر محصول محور است و صادرات برای ما اهمیت دارد، ادامه داد: جلب توجه نسل آینده در صنایع دستی و تکریم بزرگان و پیشکسوتان در صنایع دستی برای ما اهمیت دارد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع دستی از دل روستا‌ها می‌جوشد و باید زمینه گفتگو‌های فرهنگی مهیا شود.

جلالی بیان کرد: اگر در صنایع دستی، رابطه صف و ستاد تقویت شود می‌توان تولید سرمایه اجتماعی کرد و به انسجام و پویایی فرهنگی-اجتماعی کمک کرد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت