از «ارائه تجربیات موفق بوم‌گردی در عرصه صنایع دستی» تا «طب و صنایع دستی» در سرو سیمین 7

51
0

رئیس کمیته برنامه‌های جانبی هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر،  از برگزاری هفت کارگاه ویژه در این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7)، همزمان با آغاز هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر، 7 کارگاه تخصصی در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

حسین اسماعیلی؛ رئیس کمیته برنامه‌های جانبی هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر با اشاره به زمان‌بندی برگزاری این کارگاه‌ها گفت: کارگاه «معرفی روند ثبت آثار و میراث ناملموس صنایع دستی ایران در یونسکو) به همراه  معرفی آثار میراث جهانی در ایران در حوزه صنایع دستی و معرفی دو اثر ثبت شده جهانی مرتبط با صنایع دستی با تدریس شروین گودرزی، چهارشنبه (بیست و ششم بهمن ماه 1401)  ساعت 13 تا 15 برگزار می‌شود.

وی افزود: یاور عبیری در کارگاهی در روز پنج‌شنبه (بیست‌و‌هفتم بهمن‌ماه 1401) از ساعت 13 تا 15 به «ارائه تجربیات موفق بوم‌گردی در عرصه صنایع دستی» می‌پردازد. امیر میری جمعه نیز جمعه (بیست‌وهشتم بهمن‌ماه 1401) از ساعت 13 تا 15 سخنران کارگاه «ارائه تجربیات موفق بوم‌گردی در عرصه صنایع دستی» خواهد بود.

اسماعیلی بیان کرد: از دیگر کارگاه‌های هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر می‌توان به «طراحی و گسترش ساختار کسب‌وکار سازگار با پارادایم توسعه پایدار و با تاب‌آوری بالا در عرصه صنایع خلاق فرهنگی (به‌ویژه صنایع‌دستی و بوم‌گردی)» اشاره کرد.

پورنگ پورحسینی یکشنبه (سی‌اُم بهمن ماه 1401) از ساعت 13 تا 15 در این کارگاه به تدریس می‌پردازد.

رئیس کمیته برنامه‌های جانبی هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر، همچنین گفت: «صنایع دستی و محیط زیست» عنوان کارگاه دیگری است که سه‌شنبه (دوم اسفندماه 1401) از ساعت 10 تا 11 با همکاری پژوهشکده هنرهای سنتی برگزار می‌شود و منیژه خلیلی مدرس این کارگاه خواهد بود.  بابک دانش‌فر نیز در کارگاهی با عنوان «طب و صنایع دستی» که روز  سه‌شنبه (دوم اسفند ماه 1401) از ساعت 13 تا 14 با همکاری پژوهشکده هنرهای سنتی برگزار می‌شود، تدریس می‌کند. همچنین کارگاه «تحلیل تاریخی درهای خاتم‌کاری محفوظ در موزه ملی ایران» نیز با همکاری پژوهشکده هنرهای سنتی سه‌شنبه (دوم اسفند ماه 1401) از ساعت 14 تا 15 با حضور سمیرا عرب برگزار می‌شود.

به گفته حسین اسماعیلی، علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه‌ها می‌توانند به آمف‌ تئاتر موزه ملی ایران واقع در میدان امام خمینی (ره)، خیابان امام خمینی (ره)، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رولن، شماره یک مراجعه کنند. این کارگاه‌ها به‌صورت مجازی و روی بستر وب پژوهشگاه میراث فرهنگی نیز قابل دریافت خواهند بود.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7) از 26 بهمن تا 4 اسفند 1401 (15 تا 23 فوریه 2023) در موزه ملی ایران برگزار خواهد شد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت