طرح‌های سنتی ایرانی در لباس‌های مدرن اروپایی

81
0

اروپایی‌ها طرح‌هایی را از لباس‌های اقوام ایرانی می‌گیرند و آن را مدرن کرده و در لباسهایشان از این طرح‌ها بهره می‌گیرند.

به گزارش ستاد خبریهفتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7)، مهپاره اکبری، هنرمند فعال در زمینه طراحی و دوخت لباس‌های سنتی که نشان «ترنج سیمین» جشنواره را دریافت کرده، گفت: در کنار فعالیت در زمینه طراحی و دوخت لباس‌های سنتی ایران و جهان، به تحقیق و پژوهش درباره لباس‌های اقوام ایرانی می‌پردازم.

وی افزود: در زمینه لباس‌های اقوام ایرانی استان‌های کشور به‌طور کامل کار کرده‌ام. این لباس‌ها بسیار زیبا هستند و این نشان می‌دهد لباس‌های اقوام ایرانی بسیار پرمفهوم است. از این طرح‌ها برای دوختن لباس‌های مدرن الهام می‌گیرم.

مهپاره اکبری ادامه داد: برای معرفی لباس‌هاس سنتی ایرانی به 16 کشور سفر کرده‌ام. به‌نظرم در هیچ‌جای دنیا این مدل لباس‌ها وجود ندارد، بلکه از طرح‌ها و مدل‌های ما الهام می‌گیرند و آن را به‌روز می‌کنند.

این طراح لباس‌های سنتی گفت: اروپایی‌ها طرح‌هایی را از لباس‌های اقوام ایرانی می‌گیرند و آن را مدرن کرده و در لباس‌هایشان از این طرح‌ها بهره می‌گیرند.

وی افزود: من بیشتر روی لباس‌های دوره قاجار تحقیق و پژوهش کردم و این لباس‌ها را به شکل مدرن ارائه داده‌ام.

مهپاره اکبری در پایان بیان کرد: آثاری که در جشنواره ارائه شده، بسیار زیبا هستند و دستاورد دستهای توانمند بانوان و آقایان روستایی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7) از 26 بهمن تا 4 اسفند 1401 (15 تا 23 فوریه 2023) در موزه ملی ایران برگزار شد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت