هنر پیشینیان و نیاکان، اکنون مسیر قدرتمند خود را طی می کند

37
0

سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: در این جشنواره از آثار و هنر پیشینیان، نیاکان و پدران الهام گرفته شده و این آثار بازآفرینی شده اند و اکنون مسیر قدرتمند خود را طی می کنند.

به گزارش ستاد خبری هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7)، طیبه عزت اللهی نژاد؛ سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه بازدید از جشنواره، گفت: صنایع دستی هنر تمام نمای همه دوره های ایران است که از دیرباز تداوم داشته و امروز از نگارگری گرفته تا گلیم و فرش بخشی از فرهنگ ایران را به نمایش گذاشته است.

وی اظهار کرد: برخی از کارهایی که در هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی به نمایش گذاشته شده، به غایت قوی است و می توانیم مهارت و توانایی هنرمندان را در لابه لای نقوش صنایع دستی ببینیم.

عزت اللهی نژاد در ادامه به هنر پیشینیان اشاره کرد و افزود: در این جشنواره از آثار و هنر نیاکان و پدران الهام گرفته شده و این هنر بازآفرینی شده و اکنون مسیر قدرتمند خود را طی می کند.

سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در پایان سخنانش گفت: امیدوارم هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فج، بستری برای پویایی و مشارکت فرهنگ باشد تا آثار به نمایش گذاشته شده، خود را بیشتر به جهانیان نشان دهند.

هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7) از 26 بهمن تا 4 اسفند 1401 (15 تا 23 فوریه 2023 میلادی) در موزه ملی ایران در حال برگزاری است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت