اهمیت ایجاد بازار جهانی صنایع دستی

38
0

غلامعلی حداد عادل گفت: در این دوره حساس اقتصادی و با وجود تحریم‌های متعدد علیه کشور، نیازمند منابع ارزی جدید هستیم و ایجاد بازار جهانی صنایع دستی، در راستای ارزآوری بسیار مفید خواهد بود.

به گزارش ستاد خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7)، غلامعلی حدادعادل؛ رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه بازدید از جشنواره، گفت: جشنواره صنایع دستی، آئینه هویت و فرهنگ ایرانیان بوده و وجود صنایع دستی امروزی نشانه استمرار این هویت است.

وی افزود: روحیه زیبایی‌شناسی و زیباسازی هنرمندان ایرانی، صنایع دستی ایران را در جهان متجلی کرده است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی‌ بیان کرد: امیدوارم برگزاری این جشنواره باعث دلگرمی بیشتری برای هنرمندان و همچنین رشد کیفی و کمی هنر صنایع دستی در داخل کشور و معرفی بهتر آن در جوامع جهانی شود.

وی ادامه داد: در این دوره حساس اقتصادی و با وجود تحریم‌های متعدد علیه کشور، نیازمند منابع ارزی جدید هستیم و ایجاد بازار جهانی صنایع دستی، در راستای ارزآوری بسیار مفید خواهد بود.

حداد عادل در پایان گفت: باید کمک کنیم تا صنایع دستی از حالت تک بُعدی و صرفا موزه‌ای، خارج و وارد سبد هزینه زندگی خانوار شود.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7) از 26 بهمن تا 4 اسفند 1401 (15 تا 23 فوریه 2023) در موزه ملی ایران در حال برگزاری است.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت