صنایع دستی، تجلی‌گاه هنر مردمان این سرزمین است

31
0

محمدرضا دشتی اردکانی گفت: صنایع دستی یکی از مهمترین موضوعات اقتصادی است. صنایع دستی، تجلی‌گاه هنر مردمان این سرزمین است.

به گزارش ستاد خبری‌ هفتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7)، محمدرضا دشتی اردکانی؛ رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در آئین اختتامیه جشنواره، بیان کرد: صنایع دستی یکی از مهمترین موضوعات اقتصادی است. صنایع دستی، تجلی‌گاه هنر مردمان این سرزمین است.

وی افزود: صنایع دستی میراث ناملموس است و انتقال به ریشه‌های هویتی این سرزمین را می‌توان نظاره کرد. ایران در سیر تاریخی سرزمینی صنعتی بوده است. ذهنیتی که با مترادف کردن صنعت با انقلاب شکل گرفت.

دشتی اردکانی گفت: در این سرزمین هنر جز صنعت و صنعت جز هنر نبوده است. در این دوره شاهد نگاه نوینی در صنایع دستی کشور هستیم و سعی بر آن شد که تجربه و ذوق و هم سو کردن با سبک زندگی ایرانی اسلامی صنایع دستی خانه ایرانیان باقی بماند.

وی ادامه داد: پیوند زدن صنایع دستی به معیشت مردم، کاری درست و اساسی است و در راستای شعار سال صنایع دستی یکی از اصلی‌ترین زمینه‌ها براساس تحقق شعار سال است.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: نقطه عطف ایران برای حضور در سایر کشورها صدور انقلاب اسلامی است. هفتمین جشنواره فرصتی برای معرفی فرهنگ این سرزمین بوده که با جمعی از هنرمندان برگزار شد و اقدامی بسیار ارزنده و مانا بود.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7) از 26 بهمن تا 4 اسفند 1401 (15 تا 23 فوریه 2023) در موزه ملی ایران برگزار شد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت