هنرمند صنعت‌گر باید در کارش نوآوری داشته باشد

97
0

داور جشنواره سرو سیمین، گفت: هنرمند صنعت‌گر باید مردم خود را ببیند و در کارش نوآوری داشته باشد تا مردم آثارش را خریداری و در زندگی روزانه خود از آنها استفاده کنند.

به گزارش ستاد خبری‌ هفتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7)، محمدتقی آشوری‌؛ استاد بازنشسته دانشگاه هنر و داور جشنواره سرو سیمین، بیان کرد: در جشنواره آثار خوبی ارائه شد و نمونه‌های ارزشمندی را می‌شد در آن پیدا کرد.

آشوری افزود: در کل نباید از صنایع دستی توقع کار هنری داشت، زیرا آثاری است که باید تولید و بازار مصرف خود را پیدا کنند. امروزه صنایع دستی از آن حالتی که مردم در زندگی روزانه‌شان از آن استفاده کنند، خارج شده است.

وی گفت: از دوره‌‌های سلجوقی و یا صفویه مردم صنایع دستی را می‌شناختند و مادربزرگ‌ها این صنایع دستی را درون صندوق‌ها نگهداری می‌کردند و نسل به نسل به نوه‌هایشان انتقال می‌دادند.

این استاد پیشکسوت دانشگاه با تأکید بر این موضوع که باید به صنایع دستی بیشتر توجه شود، اظهار کرد: به‌عنوان مثال اگر روی سفال شهرضا بیشتر کار شود و چند درجه کیفیت آن بالا برود، مردم از آن استفاده می‌کنند. اگر ضعف‌ها را برطرف کنیم، سفال شهرضا می‌تواند جایگاه خوبی پیدا کند، نه اینکه سفالگر شهرضا چندماه کار کند تا یک سفال هنری بسازد و آن را در ویترین بگذارد.

داور هفتمین جشنواره سرو سیمین بیان کرد: هنرمند صنعت‌گر باید مردم خود را ببیند و در کارش نوآوری داشته باشد تا مردم آثارش را خریداری و در زندگی روزانه خود از آنها استفاده کنند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7) از 26 بهمن تا 4 اسفند 1401 (15 تا 23 فوریه 2023) در موزه ملی ایران برگزار شد.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت